::Our Anniversary::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
hola peeps, readers, stalkers, fan, friends, and all readers! selamat datang ke belog kesayangan kami! This is Pasha's Life. enjoy your reading yaa. sorry ya, if blog kami buruk sgt. n comot gilaa :') last but not least doakan hubungan kami kekal hingga ke syurga. AMIN~~

Wedding Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Little Caliph

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

17 January 2015

::couNTiNg thE dAys bEForE dELivEry::

Assalammualaikum....

Rasa mcm lama sgt tak hapdate belog kan. Kahkah. Maklumlah busy dgn preparation for my first baby!! Ehh eksaited kott kikiki.

Ok. Since aku dh declare this belog aku nak dedicate untuk anak aku one day. Biar dia tahu pengalaman ummi dia nii kandungkan dia. Hiksss. Poyo sgtt kann. Retis tekawww. Jadinya aku nk story sket lh

Skang nii aku dh balik rumah mama kt langat. Menghabiskan sisa baki hari yg masih tinggal sebelum melahirkan anak yg tersayang nii heee.

Since dkat sini aku check up and jumpa doc pakar pn kt sini lah jgakk. Check up kt klinik batu 14. Jumpa doc pakar kt hospital ampang. Jgn tanya kenapa aku dirujuk dgn doc pakar. Biarlah menjadi rahsia aku husband and family jee yg tahuu. Bukan sbb malu ke apa. Tpi sebab complicated kalau nak cerita. Tapi semuanya bermula dgn allergic aku tuu lah.

First of all aku nk cerita service kt klinik nii dlu. Hmmm. Service mmg different gila ngn KKIA Pulau Meranti. Procedure pn berbeza. Yg paling aku seriau bila kena amik reading hb kt lengan instead of jari yg biasa aku buat kt Pulau Meranti tuu. Aku boleh plak tanya nurse tuu "sampai bila nak amik darah kt lengan?" Dia kata selagi awak check up sini, selagi tuu amik kt lengan. And aku pn jawab "saya setiap minggu msti amik darah kt lengan bila jumpa doc pakar. Sampai lebam tangan saya nii" siap tunjuk lgi lengan aku yg lebam lebam asyik kena amik darah jee. Hahahahaha. Pastu nurse tuu ckp kt sini mmg tu procedure dia. Aku plak selamber jee ckp "masa saya kt KKIA Pulau Meranti amik reading hb cucuk kt jari jee" nurse tuh pn diam .ahahahaha

Next, hmmm Hospital Ampang plak. Ok. Aku sgt tak suka lah cara diorang working kt sini. Yelah, setiap kali appointment msti nak kena daftar dlu kt kaunter luar, bru daftar kaunter dalam. Sedangkan masa kt serdang tak mcm tuu pn. So, dh buang bnyk sgt masa kt situ. Aku smpai pukul 7.30 pagi. Jumpa doc pukul 11 lebih. Aku sempat lgi bfast sementara nk tunggu daftar tuh. Bosang sgtttt!! Tak besttt. Arghhhh

Hari isnin haritu aku pergi lah hospital ampang. Kes aku dh dirujuk ke sini sbb aku dh blik rumah mama kan. Tak perlu lgi lah pergi hospital serdang. So masa jumpa doc tuu cakap itu ini, borak itu ini scan baby pe semua. Japgi doc cakap kalau keadaan aku masih tak ok, belum stabil. Aku kena tahan ward and induce untuk bersalin kan sikenit nii. Aku terus trgamam kott!! Dia bgi tarikh untuk aku 20/01/2015. Ehh, mana boleh mcm nii. Aku taknak ubat. Nak brsalin biasa jee. Hahahahaa.

Tanda nak bersalin tuu mmg ada. Cuma budak kecik dalam perut nii belum bersedia nak keluar lgi kott. Kikikiki. Hari hari aku brcakap ngn dia, buat segala benda nk bgi senang brsalin. Semua aku cuba. Ummi tak kisah cara apa sekali cara doc buat supaya anak ummi kua. As long as normal dh cukup buat ummi. Buat anak ummi yg trsayang, tolong ummi yee syg. Bantu ummi permudahkan proses bersalin ummi. Ummi and ddy can't wait to see you sweetheart. Tiap tiap hari ummi ngn ddy borak ngn baby benda yg sama. Msti anak ummi dh bosan nk dgr kan :p
tapi, budak kenit nii kalau dgr ddy dia panggil panggil dia. Main ngn dia. Dia aktif dalam perut nii. Sampai sakit sakit perut ummi tahan tendangan awak sayanggg hihihihi. Anak ummi suka main ngn ddy yeaaa. Jadi anak yg baik yee sayanggg.

Lots of love from ur mommy. XOXO

-Posted Using Blog Press from my Samsung Note 3

No comments:

Post a Comment

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Hello Kitty Pink Cherry