::Our Anniversary::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
hola peeps, readers, stalkers, fan, friends, and all readers! selamat datang ke belog kesayangan kami! This is Pasha's Life. enjoy your reading yaa. sorry ya, if blog kami buruk sgt. n comot gilaa :') last but not least doakan hubungan kami kekal hingga ke syurga. AMIN~~

Wedding Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Little Caliph

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

28 November 2014

::kERiNduAn::

Assalamualaikum....

Haihh. Lately nii tgn asyik gatal nak hapdate belog jee kan. Kikikiki. Almaklumlah, mata nii pukul 2 3 pagi mmg masih segar bugar lagi. Tak mengantuk langsung beb. Hebat btol. Haha

Hmmm. Actually aku just nak share kerinduan aku masa 1st trimester. Haaa. Gedikss kan :p

Aku rindu moment 1st trimester. Rindu kan alahan aku. Skang nii takde alahan, muntah muntah. Tapi selera makan makin kurang. Hmmmm. And Idk why.

Masa 1st trimester dlu, best seronok. Bukanlah kata skang tak seronok. Skang nii lagi beronok ronok huhu. Ok. Let me explain.

Masa 1st trimester rasa badan ringan jee. Mcm antara percaya dan tak ada manusia in my belly ;p pastu bila makan jee muntah. Smpaikan berat badan turun 4kg. Kena marahlah dgn nurse masa check up. Hbp pn low sbb tak makan kann. Tapi walau tak makan, masa tuu tak rasa lapar tauu. Cumanya bila aku tgok makanan aku mcm tgok racun. Smpai satu tahap aku makan smbil menangis sbb tkut nak makan. Makan dua suap jee dh cukup. Pastu mmg ke bilik air laaa jawabnya -.- ok. Seriously rindu ea. Rindu sgttt

Hmmm. 3rd trimester plak. Makan masih lagi kena suap dgn en. Husband. Manja gittuw. Kihkihkih. Tak kira lah kt rumah sendiri ke rumah mama ke atau rumah MIL. Makan masih lagi brsuap. Gedikk kann. Sbb Hubby dia mmg tak bagi aku duduk bangun sbb dia risau aku trjatuh masa bgun cz aku nii ada masalah asal bgun jee nak trsadung. So dia amatlah risau dgn isteri dia ni! Hihihihihii. Pastu bila tgok kt diri kt cermin selalu ckp "abg, ayang gemok kan" even aku tahu Hubby jawab just nak jaga hati aku, tapi sbenarnya aku tahu aku mmg dh gemok. Tapi gemok ada isi tak mengapaaaa hahahaha. Next, makan ke tak makan ke sama jee. Lapar dia lain mcm. Contoh aku bru pas makan nasi kul 9. Kul 10 japgi aku cri makanan lagi. Sbb lapar. Sbb tuu kt rumah aku nii bnyk kudapan. Hubby standby untuk isteri dia yg trsayang nii :D

Beza antara senua trimester nii bgi aku kan. In 3rd trimester aku lebih manja ngn Hubby. Buktinya, setiap pagi bila Hubby nak pergi kerja aku mesti nangis seolah olah tak bagi dia pergi kerja. Ada suatu hari tuu aku smpai nak ikut dia pergi kerja. Dasyatt kannn hahahaha. Tapi kalau nak cakap bab manja pn, both of us mmg sama sama manja pn. Need each other gittuw. Hakhaaa. Sbb apa taw. Every one hour msti hubby akan call at least 5min tanya keadaan isteri dia nii. Bila aku tak jawab dia akan wassap @ tgok last seen aku. Pastu dia dk risau. Padahal bini dia tgah tdo huhuhu. Baby plak. Makin aktif dia skang. Lagi lagi bila ddy dia main dgn dia. Ddy kiss perut. Borak ngn dia. Lagilah aktif smpaikan bila ddy dh tdo dia masih lagi menendang.

Nanti bila dah bersalin mcm mana lah ekk. Msti aku rindu moment indah masa preggy hehehe. Skang pn dh rindu. Apatah lagi pas brsalin yee dok huhuhu.

Tapi pengalaman nii sgt seronok. Especially nii kan first baby. Sgt teruja. Mcm mcm rasa ada. Sampai sanggup taw  aku behenti kerja semata mata demi keselamatan aku and baby nii. And decided lepas habis pantang pn nak jaga anak sndiri. Mcm mcm berita dgr and tgok skang kan. Hubby pn jdi tak berani nak hantar baby kt pengasuh.

Dear anak ummi, ummi will sacrifice anything for you sweetheart. Ummi love you so much. Hope anak ummi jadi anak yg baik dan membanggakan buat ummi and ddy yee.

Oklah. Jumpa lagi next entry. Daaa~~~

-Posted Using Blog Press from my Samsung Note 4

No comments:

Post a Comment

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Hello Kitty Pink Cherry