::Our Anniversary::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
hola peeps, readers, stalkers, fan, friends, and all readers! selamat datang ke belog kesayangan kami! This is Pasha's Life. enjoy your reading yaa. sorry ya, if blog kami buruk sgt. n comot gilaa :') last but not least doakan hubungan kami kekal hingga ke syurga. AMIN~~

Wedding Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Little Caliph

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

12 November 2012

::PrEpArATioN oF wEddiNg::

Salam. Selamat pagi. Huishh. Penat nya. Mengantuk. Semua ada. Plus dok dalam ofis nie yang sejuk nak mati. Malas sgt nak keje minggu nie. Cuti keje, cuti keje. Erghh!

Plus! Dah nak kawen nii. Sibuk nak cari barang barang untuk kahwin. Taknak buat last minute! Lagi malas nak buat kerja! Macam macam otak nie nak kena pk! Nak kena buat. Serabut! Hmmm. Tue yang sampai effect malas nak kerja. Tapi, kena jugak buat semua tuu. Nanti kang kalau dah kawen belum tentu lagii aku akan stay sini. For sure kena ikut husband kan?

Okay, act kami punya preparation nie macam kelam kabut sket. Sebab taktahu nak start dari mana. Hee. Maklumlah tak pernah buat kenduri kawen kan. So, aku confius nak start dari mana. . 

Tapi, so far ada lah buat sket sket preparation. Ada ask a few friend yang baru naik pelamin. Regarding package kawen diorang. Heehehe. Ada yang mahal. Ada yang orang kata boleh lah kann. Macam macam act. Cuma persediaan aku jee skang nii. Okay, Lets start one by one

1) Rumah
Okay, setelah persetujuan kedua belah pihak. Kami mungkin akan beli rumah somewhere around Puchong. Dekat sikit dia nak pegy keje. Tapi, dia tanya aku balik. T syg nak pegy kje cane? Jauh? Aku pn cakap. Kua rumah pukul lima lah kalau nak elak jem. Hahaha. Then dia kata. Ini bukan main main. So, dia disagree. Then aku cakap plak. "Takpe lah. Kalau camtuu, nanti Isnin pai Jumaat bby dok umah Mama, Jumat pas lik kje, bby trus pegy kat syg" then dia cakap camnii "Baik aku tak payah ada bini lau camtu" hahah, pk pk lik betul jgakk kata dia tuu. Huhu. Last last aku cakap. T dah kawen mesti lah aku kena ikut suami kan. So, nanti dah kawen. Berenti lah kje. Nak wat camne. Nanti try cari kje area sana pulak. Hopefully ada lah kann. Dia dia pn okay. And faktor lain nak cari umah area sini sbb jarak. Jarak nak balik umah Mak and umah Mama dekat. Huhu. Kira tengah tengah lah. Hee

2) Barang Hantaran
Barang hantaran kami dah start buat sket sket. Sebab  taknak buat last minute. Kalau tak nanti kami terasa duit tue banyak keluar nya. So, beli barang hantaran sket sket.

3) Pakej Kahwin
So far ada gak tanya membe membe yang dah naik pelamin tentang pakej diorang. Start dari baju smpai ke makan, gambar semua aku tanya. Huhu. Tapi, for me. Aku choose katering. Sebab mama tak sihat, taknak susahkan mama buat banyak kerja. Tapi, katering I choose my anuty, sebab my aunty ada wat katering, so setel one part. And camera pulak. Harituu ada pegy Festival Wedding at Plaza Alam Sentral, Shah Alam. So, ada lah usya sket sket pasal photographer. Kad kawen. Semua murah murah. Setelkan. Hee

Act, kalau nak cerita sal preparation nie banyak. So, I rather to continue in the next post. Nanti aku cte pasal merisik, then upacara pembatalan air sembahyang. See you in the next post guys!

Wedding Schoolmate 11/11/12



Love You


- Posted Using BlogPress from my HTC

No comments:

Post a Comment

Ampersands & angle brackets need to be encoded.
Hello Kitty Pink Cherry